با ما در تماس باشید: 021.28425337

جست و جو
حساب کاربری
ثبت سفارش
021.28425337
جست و جو
حساب کاربری
ثبت سفارش

راهنمای انتخاب و خرید بیمه اسپانیایی برای درخواست ویزا یا تمدید اقامت

بر اساس آخرین قوانین سفارت اسپانیا در تهران و اداره اقامت این کشور، متقاضیان درخواست ویزای بلند مدت اسپانیا نظیر ویزای دانشجویی، ویزای تمکن مالی، ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در روز ارائه درخواست ویزا ملزم به ارائه یک بیمه‌نامه معتبر در خاک اسپانیا هستند. با توجه به عدم امکان ارائه خدمات و همچنین مراوده مالی شرکت های ایرانی به خاطر محدودیت های حاصل از تحریم‌ها، متقاضیان می‌بایست این بیمه‌نامه را از یک شرکت بیمه خارجی تهیه نمایند.

در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که چه بیمه‌ای می تواند برای شما مناسب تر باشد.

چه شرکت بیمه ای را انتخاب کنم؟

شرکت‌های بیمه‌ای مختلفی هستند که در اسپانیا فعالیت می‌کنند ولی شما باید هنگام خرید بیمه‌نامه مطمئن شوید که این بیمه‌نامه شرایط مورد قبول سفارت اسپانیا و اداره اقامت این کشور برای درخواست ویزا را داشته باشد و یا به اصطلاح، مورد قبول سفارت یا اداره اقامت باشد. از بین همه‌ی بیمه‌هایی که این شرایط را ممکن است داشته باشند، در حال حاضر ۳ بیمه سوئیس کر Swisscare ، آنکمپوس Oncampus و سانیتاس Sanitas بهترین گزینه‌ها برای انتخاب هستند چرا که اولا هر سه بیمه دارای پوشش خوب بیمه‌ای و خدمات با کیفیت، سریع و گسترده هستند و ثانیا بنا به دلایلی نظیر صدور آنلاین و سریع و از همه مهم‌تر تعامل راحت با مشتری در صورت عدم دریافت ویزا جهت پس دادن بیمه و بازگرداندن وجه آن، بسیار در ایران محبوب هستند.

قیمت هر بیمه‌نامه چقدر است؟

مبالغ بیمه‌نامه‌ها بستگی به این دارد که ویزای شما از چه نوعی است:

اگر ویزای شما دانشجویی‌ست:

بیمه سوئیس‌کر ارزان‌ترین بیمه است و برای یک سال دارای ۳ نوع استاندارد ۱۹۷ یورویی، کامفورت ۲۱۹ یورویی و پرمیوم ۳۱۲ یورویی می‌باشد که تفاوت آن‌ها در میزان سقف تقبل خسارت توسط سوئیس‌کر است و تفاوتی در کیفیت خدمات دریافتی ندارند.

گزینه بعدی بیمه آنکمپوس است که برای یک سال هزینه آن بین ۲۲۰ تا ۳۵۰ دلار است و رقم دقیق آن با توجه به دانشگاه و شهر و … (پر شود) محل تحصیل متفاوت است و آن را می‌توانید از طریق گام‌های ابتدای نوشته‌ی «راهنمای گام به گام خرید بیمه دانشجویی آنکمپوس» محاسبه کنید.

و گران‌ترین گزینه هم بیمه سانیتاس است که برای یک سال معمولا عددی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو مبلغ آن است که مبلغ دقیق آن بستگی به پارامترهای زیادی دارد که در صورت نیاز می‌بایست استعلام آن از سانیتاس گرفته شود.

اگر ویزای شما اقامتی غیردانشجویی‌ست (سرمایه گذاری / دیجیتال نومد / ثبت شرکت / کارآفرینی):

یک گزینه بیشتر پیش رو ندارید چرا که آنکمپوس و سوئیس کر بیمه‌ای تحت این عنوان ندارند و در صورت خرید آن‌ها در سفارت با نقصی مدرک مواجه خواهید شد.

برای ویزای اقامتی، بیمه سانیتاس رقمی بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو می‌تواند داشته باشد که همانطور که ذکر شد، مبلغ دقیق آن بعلت وابستگی به پارامترهای متعدد، می‌بایست با گرفتن استعلام از سانیتاس مشخص شود.

اگر ویزای شما توریستی و کاری است:

اگر مدت زمان بیمه‌شما کمتر از ۳ ماه است تنها گزینه‌ی شما بیمه سوئیس‌کر می‌باشد چرا که آنکمپوس تنها بیمه دانشجویی دارد و سانیتاس هم بیمه‌نامه‌ای کمتر از ۳ ماه صادر نمی‌کند. بیمه توریستی و کاری سوئیس کر نیز دارای دارای ۳ نوع استاندارد، کامفورت و پرمیوم می‌باشد که تفاوت آن‌ها در میزان سقف تقبل خسارت توسط سوئیس‌کر است و تفاوتی در کیفیت خدمات دریافتی ندارند و مبلغ آن بسته به تعداد روزهای اقامت شما بستگی دارد ولی به طور حدودی می‌توان گفت که بین 1 تا 1.5 یورو برای هر روز بسته به نوع بیمه‌ای که خریداری می‌کنید خواهد بود. به طور مثال هزینه بیمه پرمیوم سوئیس کر برای برای ۲ هفته اقامت در اسپانیا حدود ۱۵ یورو خواهد بود.

اگر در اسپانیا اقامت دارید و قصد تمدید اقامت دارید:

با توجه به اینکه بعضی از اداره اقامت‌ها می‌گویند برای تمدید اقامت، بیمه حتما باید اسپانیایی باشد و ممکن است آن را از شما قبول نکنند لذا توصیه ما این است که بیمه سانتاس را خریداری نمائید.

چرا این شرکت‌ها انقدر تفاوت قیمت دارند؟

تفاوت قیمت این بیمه‌ها در مواردی نظیر تعداد مراکز درمانی، سرعت و زمان پاسخگویی، سرعت بازگرداندن وجوه خرج شده در هنگام استفاده از بیمه و کیفیت خدمات ارائه شده است اما به صورت کلی نمی‌توان گفت که سوئیس‌کر که ارزان‌ترین بیمه است کیفیت پایینی دارد یا در هنگام بروز بیماری حمایت کافی از شما نمی‌کند. به هر حال این بیمه‌ها در اروپا فعالیت می‌کنند و معروف هستند و قطعا دارای حداقل کیفیت قابل قبول بوده‌اند که توانسته‌اند بخشی از بازار را در اختیار داشته باشند ولی طبعا هر چه قدر پول بیشتری بدهید کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید بالاتر خواهد بود. به طور مثال سانیتاس برای شما با پزشکان ویزیت تصویری و از راه دور ترتیب می‌دهد و یا حتی از شما اسکن چهره می‌گیرد و برخی آزمایشات شما را از همان راه دور و به کمک هوش مصنوعی و دانش پردازش تصویر انجام می‌دهد که خوب، آن دو بیمه دیگر این خدمات را ندارند.

به صورت خلاصه می‌توان گفت که اگر محدودیت بودجه ندارید قطعا خرید بیمه گرانتر انتخاب بهتری‌ست. در غیر این صورت انتخاب سوئیس‌کر هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

در همین باب توصیه می‌شود که مطلب «یک نمونه از تجربه استفاده از بیمه سوئیس کر» را مطالعه کنید.

همراه دارم. آیا برای آن‌ها هم خریداری نمایم؟

پاسخ مثبت است و چه برای صدور ویزا چه برای تمدید اقامت می‌بایست برای تک‌تک اعضای خانواده که قرار است به ویزای متقاضی اصلی پیوست شوند، بیمه تهیه کرده و برای هر کدام هم می‌بایست همان مبلغی که برای متقاضی اصلی می‌پردازید را پرداخت نمائید.

کلا در نظر داشته باشید بیمه‌های اروپا همه خصوصی‌ست و مانند بیمه تامین اجتماعی ایران نیست که فرد خود را بیمه کند و دیگر اعضای خانواده به صورت خودکار تحت پوشش قرار بگیرند.

بیمه خود را سوئیس‌کر بگیرم و همسر و فرزندم را سانیتاس؟

طبعا با توجه به اینکه هر دو بیمه مورد تایید سفارت هستند این عمل امکان پذیر است ولی توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید چرا که باعث شلوغ شدن پرونده و سردرگمی افسر سفارت می‌شود و موارد زیادی بوده است که فرد با نقصی مدرک مواجه شده است و ملزم به این شده است که همه بیمه‌نامه‌ها را از یک شرکت تهیه نماید. البته مواردی هم بوده است که مورد قبول واقع شده است.

بخصوص در مورد دانشجویی اصلا این کار را نکنید چرا در این صورت همسر و فرزند شما دیگر بیمه دانشجویی نخواهند داشت و همان هزینه‌ای را که می‌خواهید صرفه‌جویی کنید می‌بایست برای آن‌ها بیمه غیردانشجویی که گران‌تر است انتخاب نمائید.

چگونه بیمه‌نامه خارجی را خریداری کنم؟

در صورتی که به کارت‌های ارزی بین‌المللی دسترسی ندارید یا ترجیح می‌دهید از طریق شرکت کارگزار بیمه این کار را انجام دهید می‌توانید این موضوع را به ما بسپارید. جهت انجام این کار هر محصولی را که مد نظرتان بود، به صفحه مربوط به آن در سایت سفیرکردی بروید و جزئیات کامل آن را مطالعه کنید و در صورت قطعی شدن تصمیم به لینک‌های مربوط به سفارش آن در همان صفحات مراجعه کنید:

بیمه دانشجویی سوئیس‌کر

بیمه مسافرتی (توریستی و کاری) سوئیس‌کر

بیمه دانشجویی آنکمپوس

بیمه دانشجویی سانیتاس

بیمه اقامتی غیر دانشجویی (سرمایه گذاری / دیجیتال نومد / ثبت شرکت / کارآفرینی) سانیتاس

در صورتی هم که خودتان و یا دوستان و آشنایاتان دارای کارت های پرداخت بین المللی نظیر ویزا کارت و مستر کارت و یا اینگونه حساب‌ها هستند می‌توانید به وب‌سایت آن شرکت‌ها مراجعه کنید و مکاتبات لازم را انجام داده و خرید خود را انجام دهید.

آخرین مطالب

بیش از ۱۰،۰۰۰ سفارش پرداخت شده

5-stars-white

سرمایه ما، اعتماد شماست

Go to Top