با ما در تماس باشید: 021.28425337

جست و جو
حساب کاربری
ثبت سفارش
021.28425337
جست و جو
حساب کاربری
ثبت سفارش

تجربه استفاده اورژانسی از بیمه دانشجویی سوییس کر در کشور اسپانیا

آرزو می کنیم که در طول مدت اقامت خود در اروپا، هیچ وقت از بیمه خریداری شده خود استفاده نکنید ولی در صورتی که نیاز پیدا کردید به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کنید، تجربه زیر که توسط یکی از دانشجویان ایرانی مقیم اسپانیا نوشته شده است می تواند برای شما مفید باشد:

(این مطلب از کانال تلگرامی فرصت مطالعاتی اسپانیا که در انتهای مطلب لینک آن ذکر شده، آورده شده است. ضمن تشکر از ایشان بابت انتشار این مطلب مفید، این نکته قابل ذکر است که جهت تکمیل مطلب، برخی توضیحات به آن اضافه شده است)

۱. مراجعه به نزدیک ترین بیمارستان به صورت اورژانسی

برخی از دانشجویان ایرانی که مثل من بیمه سوییس کر داشتند به من گفته بودند که قبل از رفتن به دکتر باید به بیمه اطلاع بدهید تا دکتر یا بیمارستان و یا کلینیکی رو به شما معرفی کنند که طرف قرارداد بیمه باشد و اینکه ممکن است هزینه‌های بعضی بیمارستان ها و کلینیک‌ها مورد قبول بیمه نباشند.
اما من قبل از مراجعه به دکتر به خاطر مشکل اورژانسی‌ای که داشتم هیچ تماس و یا هماهنگی‌ای انجام ندادم و به نزدیک‌ترین بیمارستان به محل سکونتم مراجعه کردم.

(توضیح سفیرکردیت: توصیه ما این است که پیش از مراجعه به مراکز درمانی حتما با سوئیس‌کر تماس بگیرید یا به آن‌ها ایمیل بزنید و در موارد اورژانسی در اولین زمانی که شرایط اورژانسی برطرف شد این کار را انجام دهید.)

۲. تشکیل پرونده در بیمارستان و ویزیت بدون دریافت هزینه

در بیمارستان برای من تشکیل پرونده انجام دادند و کارت TIE (کارت اقامت اسپانیا که به دانشجویان داده می‌شود)، قرارداد بیمه و اطلاعاتی مثل شهر محل سکونت در ایران و آدرس محل سکونت در اسپانیا و شماره تلفن اسپانیا را از من دریافت کردند. از قرارداد بیمه یک کپی تهیه کردند و نزد خودشون نگه داشتند. نکته جالب توجه این بود که من هیچ پولی برای ویزیت و خدمات بیمارستان پرداخت نکردم.

۳. خرید دارو از داروخانه

با نسخه دکتر به داروخانه مراجعه کردم و پس از نشان دادن بیمه‌نامه، مسئول داروخانه گفت که باید مبلغ دارو را پرداخت کنید و سپس از بیمه دریافت نمایید.

۴. دریافت فاکتور از بیمارستان

پس از یک هفته، نامه ای حاوی صورتحساب ۸۰ یورویی ویزیت دکتر از بیمارستان دریافت کردم و عنوان شده بود که پس از واریز مبلغ، رسید واریز باید به بیمارستان تحویل شود.

۵. پرداخت صورتحساب بیمارستان

من به بانک رفتم و فیش ارسالی بیمارستان را پرداخت کردم (البته از طریق دستگاه ATM هم قابل پرداخت بود). فیش پرداختی را به بیمارستان تحویل دادم و یک کپی از فیش پرداختی به همراه مهر بیمارستان دریافت کردم.

۶. درخواست دریافت هزینه ها در پروفایل سایت سوییس کر

در سایت سوییس کر وارد اکانت خودم شدم و در بالای صفحه در قسمت Claim تمامی مدارکم شامل فاکتور داروخانه و فیش پرداختی بیمارستان را آپلود کردم و توضیح کوتاهی در مورد مشکل پیش آمده و روند کارهایی که کردم دادم.
در این قسمت همچنین مشخصات حساب بانکی خودم را وارد کردم:
شماره حساب
نام دارنده حساب
تاریخ تولد
IBAN number
BIC number

۷. پیگیری تلفنی بعد از دو هفته

بعد از دو هفته به صورت تلفنی و از طریق شماره‌های داخل سایت سوییس کر پیگیری کردم. اپراتور شماره بیمه نامه policy و نام و نام خانوادگی من را پرسیدند و پس از بررسی اطمینان دادند که در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

۸. دریافت کل مبلغ هزینه شده در حساب

دو ساعت بعد از پیگیری تلفنی کل مبالغی که هزینه کرده بودم به حسابم واریز شد.

آخرین مطالب

بیش از ۱۰،۰۰۰ سفارش پرداخت شده

5-stars-white

سرمایه ما، اعتماد شماست

Go to Top