بر اساس آخرین روالهای سفارت اسپانیا، کلیه اشخاصی که متقاضی انواع ویزاهای اقامتی اسپانیا (دانشجویی / سرمایه گذاری / دیجیتال نومد / ثبت شرکت / کارآفرینی) هستند، ملزم به ارائه یک بیمه نامه معتبر از یک شرکت بیمه ای مجاز و فعال در اسپانیا در روز مصاحبه سفارت هستند. شرکت های مختلفی خدمات بیمه ای و درمانی در سراسر اسپانیا ارائه می نمایند ولی بر اساس اطلاعیه ها و تجربه مصاحبه های سفارت همه انواع بیمه نامه ها مورد تایید سفارت نیستند و میبایست شرایط زیر را داشته باشند.
شرایط بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا
- این بیمه باید تمامی زمان حضور شخص در اسپانیا را شامل شود.
- یک بیمه سلامت (Health Insurance) بوده و از نوع مسافرتی (Travel Insurance) نباشد و تمام موارد بیمه شده توسط سیستم بهداشت عمومی در اسپانیا را پوشش دهد.
- قرارداد بیمه نباید شامل فرانشیز و پیش پرداخت توسط بیمه شونده باشد.
- بیمه گزار باید از لحظه ورود شخص، او را بیمه کند و بیمه نباید زمان انتظار برای شروع بیمه داشته باشد.
- خدمات بازگشت به کشور در صورت فوت باید در بیمه ذکر شده باشد.
- در صورتی که اقامت بیشتر از یک سال می باشد، خرید بیمه فقط برای سال اول کافی می باشد
بیمهنامهی چه شرکتهایی، شامل این شرایط میشود؟
شرکت های بیمه ای بسیار زیادی را در اسپانیا میتوان یافت که این شرایط را داشته باشند نظیر AEGON, SWISSCARE, AXA, BUPA, CASER, ONCAMPUS, SANITAS.
اما بر مبنای تجربه سفیرکردیت از بین همهی بیمههایی که این شرایط را دارند، در حال حاضر ۳ بیمه سوئیس کر Swisscare ، آنکمپوس Oncampus و سانیتاس Sanitas بهترین گزینهها برای انتخاب هستند چرا که علاوه برا این که دارای خدمات با کیفیت، سریع و گسترده و پوشش بیمهای مناسب هستند، بنا به دلایلی نظیر صدور آنلاین و سریع و از همه مهمتر پس دادن بیمه و بازگرداندن راحت وجه آن در صورت عدم دریافت ویزا، بسیار در ایران پرطرفدار هستند و توصیه ما خرید از یکی از این شرکتهاست.
در ادامه میتوانید با کلیک بر روی لینک مربوط به هر بیمهای که مد نظر داشتید اطلاعات بیشتر در ارتباط با آن را بدست آورید: